Épületen kívül a lehulló csapadék a téli jégmentesítő sót újra és újra lemossa az útburkolatról. Épületen belül ennek hiányában a sókoncentráció megnövekszik és többszöröse lehet a kültéri környezethez viszonyítva. Ez a magas sókoncentráció fokozottan károsítja az épületszerkezetet. Ezen korrózió elkerülése végett célszerű a vízelvezető rendszert korrodáló anyagokkal szemben ellenálló anyagokból elkészíteni és ezzel a rendszerrel elvezetni a káros csapadékvizet az épületszerkezettől.
Ezek az anyagok a rozsdamentes acél, polimerbeton és kompozit. Az ACO, mint a vonalmenti vízelvezető rendszerek szakértője az épületszerkezetek védelmében javasolja a fenti anyagokból készült folyókák alkalmazását. Legideálisabb megoldás a rozsdamentes vagy polimerbeton folyókatest alkalmazása rozsdamentes vagy kompozit ráccsal.
Rácsválasztékot az ACO DRAIN Multiline Drainlock típusú rácsai kínálják.
A födémszerkezetben található vízszigeteléshez födémátvezető idommal kapcsolódik a rendszer.
Víztömörség: Egy szivárgó vízelvezető rendszer nagy károkat okozhat az épületben. Csak 100% - ban víztömör rendszerek alkalmasak az épületparkolók vízelvezetésére.
Beépítési magasság: Az alacsony födémszerkezet miatt minimális beépítési magasságú vízelvezető rendszerek szükségesek.
Dinamikus terhelés: A folyókarendszernek ellen kell állnia a kormányzásból, gyorsulásból és a magas forgalmi frekvenciából eredő nagy, dinamikus terhelésnek.
Agresszív környezeti feltételek: A magas sókoncentráció, az üzemanyag, az olaj vegyi hatásai miatt a folyókarendszer a legmagasabb ellenállást igényli a korrózió és korai kopás megelőzése érdekében.